Організація освітнього процесу за очною формою зі змішаним режимом навчання

Змішане навчання: як обрати модель і перевірити ефективність🚀

Фокус уваги в освітньому процесі зараз на двох критеріях: безпечність і якість. Адміністрації шкіл організовують навчання так, щоб ці критерії виконати. Як організувати в закладі освіти якісне змішане навчання? Спробуємо відповісти на це питання.

Змішаним навчанням ми вважаємо освітній процес, який частково відбувається на уроці під керівництвом учителя, а частково учні працюють самостійно з електронними ресурсами. Поговоримо про те, чи можуть батьки дитини обрати форму здобуття освіти, які моделі змішаного навчання використовувати, як зрозуміти, чи змішане навчання ефективне. 👇
‼️ Форму здобуття освіти для своїх дітей обирають батьки. Заклади освіти мають автономію, а директори — повноваження. Це передбачено законами «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту». У закладах освіти директори можуть проводити опитування батьків стосовно форми здобуття освіти

Це може бути інституційна (дистанційна, очна), індивідуальна чи змішане навчання

Індивідуальне навчання можна організувати за трьома формами: екстернатна, сімейна (домашня) та педагогічний патронаж. 

Змішане навчання — це коли поєднують очне навчання з використанням технологій дистанційного навчання.

Змішане навчання – це не шаблон, а інструмент, який кожна школа адаптує під свої потреби. Кількість учнів, наявність укриття та інші фактори роблять кожен заклад особливим. Якщо, наприклад, укриття розраховане лише на 400 осіб, це обмежує кількість учнів, які можуть бути присутні одночасно. Саме тому кожна школа створює свою модель змішаного навчання, обираючи найкращі елементи з чотирьох основних моделей, описаних у каруселі зображень цього посту 👇

 А щоб не пропустити важливих кроків під час організації змішаного навчання, скористайтеся ЧЕКЛІСТОМ, який можна завантажити 📥 

Поєднати можна: 

очну форму з дистанційною;

різні формати навчання в межах одного класу; 

самостійне навчання та співпрацю в класі; 

основний навчальний матеріал із зовнішнім (електронними ресурсами). 

Слід також визначити, на скільки підгруп і як поділити учнів. Є різні варіанти ротації учнів: 

📍 початкова школа / базова школа / старша школа; 

📍 паралелі класів; окремі класи по черзі, виходячи з різних міркувань: початкова школа, випускні класи тощо.

‼️! Змішане навчання може здійснюватись і за гібридними моделями: "Перевернутий клас" + "Ротаційна модель";  "Перевернутий клас" + "Гнучка модель"; "Ротаційна модель" + "Гнучка модель"; "Додаткові роз'яснення і завдання" + "Перевернутий клас"; "Додаткові роз'яснення і завдання" + "Ротаційна модель"; "Додаткові роз'яснення і завдання" + "Гнучка модель". 

Як зрозуміти, що змішане навчання ефективне? 

Важливо розуміти, що ефективність змішаного навчання – це не миттєвий результат. Потрібен час, щоб оцінити, чи задовольняє така модель всіх учасників освітнього процесу: батьків, учнів, педагогів. Регулярний моніторинг дозволить відстежувати якість освіти, емоційний стан дітей, їхню зацікавленість у навчанні. Якщо будуть помічені негативні тенденції, модель можна скоригувати. Спільна робота школи, батьків та психологів допоможе знайти відповіді на важливі питання: як почувається дитина, чи хоче вона ходити до школи, чи зберігається мотивація до навчання. Лише комплексний підхід дозволить забезпечити якісне та ефективне навчання в умовах змішаного формату. 

Організація змішаного навчання
Алгоритм дій_ЗМІШАНА ФОРМА НАВЧАННЯ
5_Алгоритм дій під час змішаного навчання